Thursday, September 13, 2012

Spontaneous Get Together


Sis and I were enjoying eating deep fried liempo and crispy binagoongan when I blurted out that we should have a "baboy bonding" session with the gang sometime. lol! She was laughing at me but was open to the idea. One boring sunday we decided to visit my aunt and cousins in Novaliches. I sent my cousin a text message to get ready coz the gang will be coming over to their house for a filipino style picnic lunch. Since the picnic was spontaneous, we weren't able to stick with "everything pig related food". I know it wasn't very healthy so sis and I took xenical after consuming these fatty food to clear our digestive system from all the pork impurities! lol!  Besides, we don't do this very often. Foods were served on banana leaves and we all ate using our bare hands! The next day, I told sis that next time we should get together for a bacon buffet lunch! Weeeee!



Grilled liempo, Sinantol,  deep fried batok ng baboy, binagoongan ang mangoes, eggplants and okras, salted eggs with tomatoes, chicharong baboy with laman, boiled shrimps, fruits and assorted condiments

A popular filipino refreshment- Sago at Gulaman

The kids enjoyed eating with their bare hands!

Last man standing!

I snapped some photos of the kids after a hearty lunch.




44 comments:

vaneneng said...

kagutom atey! sarap naman ng bonding/kainan! at ang mga nagkakamay kumain na mga kids ang cute e.:D

jackffy said...

Nice post and blog! (;

Maybe u wanna follow each other?
If u wanna, let me know. xx

Love, Jackffy
jackffy.blogspot.com

Adin B said...

Abah! Mukhang chalap, chalap nang kainan nyo ha. Sa dahon pa nang saging. Pinoy na pinoy! Miss ko na ang pig out pinoy style.. hehehe... the kids really enjoyed the meal. How fun! :) Hahahaha.... Bacon brunch talaga. :)

joy said...

unang una, nagutom ako at lalo lang akong na homesick hi hi. at ang gagaling nyo talagang mag luto. naka miss mga pagkaing pinoy lalo sinantol. paborito yon at biangoongan. Beautiful family as always. ang cute ng mag kids!

CutestPrincess said...

omg, daming filipino foods, yan ang gusto ko! sarap ng mangga with bagoong!

It’s a GIRL Thing

Sey said...

Nagutom ako, hehehe. Sarap ng Filipino food lalo na pag sa dahon ng saging kakainin.

Florence dela pena said...

grabe ang sarap naman nyan, so nice ang presentation ng food at simot na simot... kakagutom!

michi said...

hindi pa ko nagbreakfast at sobra ko nagitom sa picture. waah! i love the idea. "pork day"

J said...

Hahaha... ang ku-cute nila! At masasaya dahil busog!

Bakit ang iksi ng buhok ni Cyrvine?

jinky said...

wow, another brilliant idea he he he . . . gagayahin ko na naman to . . .

Ile said...

typical Filipino gathering. daming pagkain and maraming bata! :)

Missus Cee said...

ang saya mars! party!!! :)

btw, im looking for your post with your little kid on a tinker bell costume. gusto ko gumawa the same. okay lang? hahaha. :) di ko na makita. sniff

MEcoy said...

want ko let maranasan yan

Witchy Crazy Mommy said...

hala! tinatawag ako ng binagoongan at manga! sarap!

xoxo_grah said...

ang sarap naman...gutom tuloy ako...huhu the kids are lovely...:)


xx,

Pareng Jay said...

tulo-laway ko sa mangga. awwwwww

Maria Merchediz said...

Grabe! Sarap naman ng food Ate Anney! :) Picture pa lang, laway na laway na ako.

At mukhang ang fun fun ng get-together ninyo! Pinoy na Pinoy talaga!

Mimi said...

Miss ko na din kumain sa dahon!

Momma Mina said...

Nakakainggit at nakakagutom! Mukhang nag-enjoy ang mga kids. ^_^

mhie@travelentz said...

Ang sarap ng mga pagkain mo Anney! hay tulo laway naman si ako nito...miss ko na mga pagkaing ganyan...and you had a beautiful family.

aiz kim said...

thanks for the blog visit. YOu have a wonderful blog here and your posts make me crave for food sobra!

ZaiZai said...

super kagutom (at kainget) ng baboy bonding!

super cute ng kiddos as always! :)

Arvin U. de la Peña said...

nakakatakam ang mga pagkain..

Balut said...

HOY sis Anney nakakagutom naman tong post na to!!! wish ko ring magpaka-baboy ha ha ha

sherene said...

Diko pa na try ang sinantol:)

Tal | ThePinayWanderer said...

isa na namang nakakagutom na post! Nakaka-miss ang pagkain sa dahon ng saging, binalot sa dahon ng saging ang baon ko nung high school ako sa province. ;)

Gracie said...

HaHaha kinabahan ako sa mga pagkain buti nalang pala may panlaban kayo hehehe. Pinanindigan talaga ang name ng bonding nyo, pero masaya eto, good idea to gather circle of friends or just with your family.

suituapui said...

Ooooo...so much food, so much fun!!! Wish I could join you all...

Baboy = pork in tagalog? Here, it's babi in Malay but one of the ethnic race, the Melanaus, call it babui. Similar, ya?

Pink Line said...

gusto ko rin mag-picnic..nainggit na naman ako hehe..

Юлия Волкова said...

Hi! Your help is necessary to me. Answer questions please in this message and write answers to comments. In advance many thanks! (I do the project on stories, your opinion is necessary) :*

http://juliavolk.blogspot.com/2012/09/1812.html

Hello who reads all my comment. Visit my blog http://juliavolk.blogspot.com/
I offer mutual reading blogs. If agree, subscribe for my blog and I as I will subscribe for you, shortly. A big kiss for you :***

KULAPITOT said...

wala akong masabi ... nganga ako habang ngbbasa .. lahat yan paborito ko lalo na yung okra! next time mang invite k nmn ... hehehe

kulasa said...

oh my, your models are awesome wherever they are haha, I love viewing their smiles each time I visit your page...and hmmm yummmm drooling here looking at those delicious treats and yes! kamayan kung kamayan yummm!!!

march on... said...

wow! sarap ng hapag kainan. namiss ko kumain ng nakakamay. Yum :)

sm said...

cute photos
mouth watering pics

Jhari said...

Ang sarap!!! Sana we could meet up when we have our vacation sa Pinas ate. Pakain hahahah! Sorry long time no visit. Just popping in :)

Phioxee said...

ang cu cute ng mga bata. bagay sila sa baboy bonding hehehe


just me,
www.phioxee.com
http://phioxeeAwareness.blogspot.com

Harrison Leach said...

Amazing post in this blog. Hope more people reaching your blog because you are sharing a good information. I noticed some useful tips from this post. Thanks for sharing this.......... Free PPI Advisors

Nortehanon said...

tuwing andito ako sa blog mo, ewan ko ba bakit ako laging nagugutom hehehehe

carinamodella said...

this is the traditional eating in filipino style. pati mga chikiting enjoy :))

thanks for visiting anney.

mathea said...

I've never eaten meat for a long time na since na preggy ako. pero this pictures made me realize i'm ready for meats again ahahaha...nakakagutom. sis share mo naman yung recipe ng sinantol. :)

Manong Unyol said...

wow ang sarap hehehe

mymy said...

ang galing (at sarap!!!) naman! grabe..ngugutom ako just looking at your pictures! lol.

Chatty said...

ang daming food!!! Sarap!!!

Rovie Aguis said...

Kayong magkapatid na talaga ang best in party and family gathering Anney!

The food was the best. It is good that despite the baboy theme may fruits and vegetables pa rin naman na kasama.


Good thing also that you have taken xenical after that hearty lunch. Hehehe

Related Posts with Thumbnails