Thursday, March 19, 2009

Seafood aligue Pasta (Seafood Pasta in crab fat)


I cooked this the other week. This is really fattening but yummy indeed. Watch your cholesterol level! lol sengihnampakgigi





Ingredients:

1 bottle aligue ( crab fat)
400 grams spaghetti noodles, cooked according to package direction
1tsp olive oil
2 tbsp butter
6 cloves of garlic, minced
mussels, steamed and removed from shells
shrimps
1 tsp lemon juice
salt and pepper to taste
chopped parsley for garnishing

Procedure:

Sautee garlic in olive oil and butter, do not brown
Add crab fat, mussels and shrimps.
Cook for 3-5 minutes
Season with salt and pepper
Add lemon juice
Toss in cooked noodles
If it looks dry, add more butter
Garnish with chopped parsley
Serve with garlic sticks

14 comments:

WHITEShadow said...

I don't know about the aligue but shrimp and mussels sounds good! Yummmm!

SuperGulaman said...

delikado ito sa mataas ang cholesterol... ahehehe.. pero isasama ko ito sa aking plano... hindi kasi ako kumakain ng seafoods...may allergy ako eh...pero pa-unti-unti...makakakain din ako nyan...nagprapraktis na ako... :)

eds said...

ang sarap nman .. hindi ko pa natitikman parang aatakehin na ako sa rekado hehe.. pero masarap to .. natry mo na rin ba ang tuna spaghetti?

Clarissa said...

ok lang!!wala kaming pakialam sa cholesterol!!huh!ano yun?lol!
Sarraapp!!

payatot said...

whew, srap naman nyan post mo anney, ano ba yan at kagutuman ulit...?

claire said...

wow, thanks for this recipe, this is so helpful.. my Kyle loves pasta!!! i'll definitely make this one !

Dee said...

Wow, Anney, ang sarap sarap talaga nito! Sa itsura pa lang masarap na! It's really mouth-watering. It's fattening nga with the aligue and butter but I don't care, hehe. I will really try this. In fact, I already copied the recipe, hehe. Iyong bottle of aligue ba, mabibili ba iyan sa grocery? Nagtanong pa e, no, hehe. Thanks for this, Anney. :D

Rose said...

weeeh yummy sis ang sarap naman nito, nakakagutom naman dito ^_~..

tinay said...

wow...sarap nyan ah..
i loev crab and yeah patay sa cholesterol ahehe
mukha ngan masarap ang luto mo
matry nga yan gawin minsan pag meron akong mga ingredients ^_^ mahal ung crab fat di ba?

Pinay Rich Mom said...

wow, looks delicious! :) Kaya lang, mukhang di ko kaya itong lutuin at kainin.. bawal sa seafood at high cholesterol eh :(

eden said...

hmmmm my mouths waters looking at the pic..hehehe

Sera Melinda said...

That looks delicious!
Thx for sharing the recipe :)

Mummy Moon said...

It looks delicious... Those are my favorite seafood :)

caryn said...

i so love this, pero ang sinful minsan ;-)

Related Posts with Thumbnails